Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

פלוס לחופש הגדול - איך נשמור על ילדינו בריאים במהלך הקיץ?

שנה שלמה של שיעורי בית ומבחנים הגיעה לקיצה וסופסוף החופש הגדול כבר כאן.בימי החופש, לילדינו יש הרבה זמן פנוי לפעילות ולמשחקים אבל גם למנוחה ולצבירת כוחות. בפועל, ברב המקרים, ילדינו יעדיפו להעביר את זמנם הפנוי מרותקים אל מול מסך המחשב או הטלוויזיה וכתוצאה, אנו ההורים חווים לא מעט תסכול וקושי מולם בניסיון לשמור אותם פעילים ובריאים למרות היציאה מהשגרה. אז כדי לדלג על שלב התסכול, הנה כמה טיפים ורעיונות אשר יעזרו לכם לשמור את ילדיכם בריאים ופעילים הקיץ הזה:

1. הגבילו את זמן המסך למספר שעות ביום –צפייה במחשב, בטאבלט או בטלוויזיה מבוקר ועד לילה יכולה לגרום לאפקט שלילי על בריאות הילד, כגון סיכוי גבוה יותר להפרעות קשב וריכוז, להשמנה ולקושי בשינה. כדי להימנע מתופעות אלו חשוב להגביל את זמן המסך של ילדינו לשעות ספורות בלבד בכל יום. תכננו מראש את זמן הצפייה בתוכניות או בפעילות מסך אחרת ומקדו אותו לתוכנית או משחק מועדפים. כמו כן, שימו לב לכך שהטלוויזיה איננה דלוקה בקביעות ברקע. במקום, שימו מוזיקה כיפית וקופצנית שיכולה לגרום לילדים לזוז ולהתנועע.

2. להורים עובדים, רשמו את ילדיכן לקייטנות / מסגרות המשלבות פעילות גופנית - כגון קייטנות גלישה, כדורסל, שחייה, אומנויות לחימה ועוד...כך יוכלו הילדים לבלות עם בני גילם, לפתח חברויות חדשות וגם להרוויח פעילות גופנית ותנועה בדרך.

3. עודדו קשרים חברתיים ובילוי משותף מחוץ לכותלי הבית – עודדו את הילדים לשמור על קשרים חברתיים במהלך החופש עם ילדי הכתה וילדי השכנים. למשל המליצו להם לצאת לפארק עם עוד חבר וזוג אופניים או  לשחק בכדור עם ילדי השכנים. אם מדובר בילדים צעירים יותר, אפשר לקבוע עם הוריהם של ילדים אחרים ולתאם עבורם את הימים בהם יפגשו לשחק.

4. הכינו תוכניות מראש לימי החופש - תכנון מראש של פעילויות יכול להסיח את דעתם של ילדינו מהרצונות הפחות בריאים שלהם כגון צפייה בטלוויזיה ואכילת חטיפים. הנה כמה דוגמאות לפעילויות מהנות ובריאות:

·      פעילות גופנית משותפת – אימוני יוגה בבקר עם הילדים, יציאה לצעידות משותפות או לרכיבת אופניים בשכונה לפנות ערב.

·      טיולים משותפים - בפארק או בשמורת טבע.

·      בילוי משותף בים או בבריכה המלווה בשחייה.

·      בישול משותף – בישול ארוחת צהריים או ערב בעזרת מתכונים קלים ובריאים.

·      יצירה משותפת – ציור על גבי חולצות/ אריחים, פיסול בעיסות נייר, הכנת שרשראות וצמידים ועוד.

·      שיתוף הילדים במטלות הבית – כגון יום ניקיון שבועי או שיתוף בעבודות הגננות בחצר והטיפול בגינה.

·      שתילה משותפת של גינת ירקות ועשבי תבלין, ממנה תוכלו להכין אח"כ סלט ירקות בריא.

 

5.  הקפידו על שעות ארוחה מסודרות ועל הגשת מזון בריא וטעים בכל ארוחה מרכזית. נסו לרוקן את הבית משפע ממתקים, נשנושים לא בריאים ושתייה מתוקה. במקום שימו קערת פירות מפתה וזמינה בהישג יד.

 

6.  הגבילו את צריכת המתוק לעד מנה אחת ליום ועודדו את הילדים לבחור באכילה של פירות וירקות מרעננים על פני ארטיקים וגלידות.

 

חופש גדול מהנה לכולנו!