Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

מהי בריאות בשבילי ?

הנה סיטואציה טיפוסית למדי בחיי דיאטנית: במהלך ארוחת צהריים עם חברה, מצטרפת לשולחן חברה נוספת שאינני מכירה. השיחה נעימה וקולחת. אנחנו צוחקות ומקשקשות בכיף, עד לרגע בו אני מספרת שאני תזונאית קלינית, ואז - בום! החברה החדשה נותנת מבט בוחן לצלחת שלי ומתחילה להתנצל על מה שמונח בצלחת שלה. כמו בכל פעם, אני מסבירה כי אני דיאטנית שלא מאמינה בדיאטות. "תאכלי, תיהני ושיהיה לך לבריאות", אני אומרת לה, "ואחרי שתסיימי, אספר לך במה אני מאמינה".

חברים יקרים, היום אני רוצה לספר לכם מהי בריאות בשבילי וכיצד ניתן לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן. כפי שהבנתם, אז כן - גם תזונאיות אוכלות שוקולד, ואולי נכון יותר שאדבר בשם עצמי - גם אני אוכלת שוקולד ונהנית מכל רגע! מבחינתי, הסוד הגדול בחיים הוא איזון - היכולת לשלב בצורה מדויקת בין הבריא יותר לבריא פחות. האיזון הוא מה שנותן את הכוח להמשיך באורח חיים בריא לאורך זמן. 

אני, באופן אישי, שואפת להתנהל לפחות 70% מהזמן בצורה בריאה, ובחלק הנותר של הזמן ליהנות גם ממושאי התשוקה האישיים שלי, שנחשבים בריאים פחות. אני לא אוכלת רק מזון בריאות. אחרת, הייתי כנראה פחות מאושרת ממה שאני היום. לפעמים, סלט של אהבה שבעלי מכין לי בסוף היום או אצבע שוקולד גורמים לי לחייך מאוזן לאוזן. כמובן שהכוונה איננה לאכול מתוקים מבוקר עד ליל או לפרק בקבוק של יין בערב שישי, אלא לשלב בתוך התפריט היומי מאכל מתוק אחד ליום, או כוס יין אחת לצד ארוחת הערב. מבחינתי, אורח חיים כזה הוא גם בריא, ובמיוחד לנפש.

אשתף אתכם בכמה טיפים קטנים שעוזרים לי לשמור על הבריאות תוך כדי שגרת היומיום העמוסה:

  1. הקפידו על ארוחות קלות המכילות פחמימות מידי 4-3 שעות, מהרגע שהתעוררתם ועד לזמן השינה. כך שומרים על רמת סוכר יציבה בדם ומונעים מצבים של נפילת סוכר ורעב היכולים לגרור בולמוסי אכילה.
  2. במידה ובמהלך רוב היום אתם נמצאים מחוץ לבית, הצטיידו מראש בכריכים, בפירות, בדגני בוקר לא ממותקים, בפירות יבשים, בשקדים ובאגוזים. זאת, כדי למנוע מצב בו אתם נשארים ללא אוכל זמין. אם בכל זאת לא נערכתם כראוי, שייק קומפליט יכול להוות תחליף נפלא וטעים לארוחה.
  3. הקפידו על כך ששלוש הארוחות המרכזיות ביום יכילו את כל אבות המזון. כך מתקבלת תחושת שובע ורוגע. אחת הארוחות צריכה להיות חמה ומבושלת.
  4. אם אתם אוהבים מתוק, אני ממליצה לשלבו בתפריט היומי שלכם במידה סבירה (עד פעם ביום). עדיף לאכול מעט בכל פעם מאשר כמות גדולה בבת אחת.
  5. כדאי לפתוח כל ארוחה מרכזית בירקות. הם בריאים ועוזרים לייצר תחושת שובע. כך, כשמגיעים כבר לשלב המנה העיקרית, אפשר להסתפק בכמויות קטנות יותר. במידה ואין ירקות בנמצא או שאתם מתקשים להגיע לצריכה המומלצת, תוסף תזונה של ג'וס פלאס יכול להתאים בדיוק.
  6. אלכוהול, פירות, לחם ופסטה - כולם פחמימות. מומלץ שלא להפריז בכמות הפחמימות בארוחה כדי לשמור על בריאות ומשקל גוף תקין. אם בחרתי הערב לשתות יין, אקח ירקות לצד המנה הבשרית ועל חשבון הפחמימה המבושלת.
  7. פעילות גופנית של 150 דקות בשבוע היא ההמלצה הרשמית של משרד הבריאות. אני מודה שבתוך היומיום העמוס אני לא בהכרח מגיעה לרף הזה, אך אני תמיד משתדלת ללכת ברגל לכל מקום שיכולה, לטפס במדרגות במקום להשתמש במעלית, לקחת את הכלבים לטיול או פשוט לקחת זוג משקולות (או זוג פחיות שימורים מהמזווה) ולתרגל תרגילי כוח בבית.
  8. ומים. אין כמו מים להרגשה טובה. בזכותם מערכת העיכול פועלת טוב יותר, והעור זוהר. לאחרונה חוקרים אף מצאו קשר בין צריכת נוזלים לא-מספקת ובין עליה במדד מסת הגוף (BMI או Body Mass Index) והשמנה.
  9. ולא פחות חשוב או אפילו הכי חשוב - לקום בבוקר, לחייך גם אין חיוך בשלוף, להתמקד בדברים הטובים שיש, לבוא בטוב ויהיה טוב. לזכור ליהנות מהדרך.