Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

מופתעים מהמאזניים? אל תשקלו!

אלן יקרה, כשמזג האוויר מתחמם אני מתחילה להילחץ ממזג האוויר של בגד יום והמשקל שלי. אני שוקלת את עצמי מדי יום (לפעמים יותר מפעם אחת!) ושמה לב שיש תנודות במשקל שלי עד 2 ק"ג ביום! זה משגע אותי! מדוע יש תנודות כאלה גדולות במשקל? כמה אני צריכה לשקול? וכמה פעמים עלי לעלות על המאזניים?

פחד ממאזני המשקל הוא אחד מנושאי האביב הנפוצים של לקוחות שאותם אני מאמנת. הדאגה לגבי משקל יתר היא לגיטימית כיוון שמחקרים רבים טוענים ששמירה על משקל בריא מפחיתה את הסיכון למחלות לב, שבץ, סוכרת, לחץ דם גבוה וסוגים רבים של סרטן. אולם, חשוב להכיר בכך שמצבו הבריאותי של אדם או הסיכון לא יכול להישען אך ורק על המספר המופיע על המאזניים ועונת "בגד היום" עלולה לגרום לנו להתבלבל בעניין מהו "משקל בריא". בנוסף, התנודות במשקל עלולות לשגע אותנו. בואו נבדוק...

מדוע יש תנודות במשקל?

ברצוני להתחיל בתנודות במשקל כיוון שזה לבד עשוי להרגיע אתכם לגבי הקילוגרמים העולים ויורדים מדי יום באופן אקראי. אני אוהבת להתייחס למסע הפרסום הגאוני למאזניים ביתיים שבה שלחו גמדון פשוט ושקלו אותו ב-152 מדינות ברחבי העולם שם התגלו שינויים משמעותיים במשקל רק בגלל השפעת כוח הכבידה! כדי לראות את התוצאות של שקילת הגמד לחצו כאן. כמובן, שקיימים דברים רבים חוץ מכוח הכבידה שעשויים לגרום לתנודות במשקל באופן בלתי צפוי. חשוב להבין שהמספר המופיע על המאזניים לא בהכרח נובע מעליה בשומן הגוף; אלו יכולים להיות מים, מוצרי פסולת או חומרים אחרים הנמצאים באופן זמני בגופכם ועלייה אמיתית במשקל היא תהליך שעשוי לקרות במהלך פרק זמן ארוך יותר.

להלן 6 מהסיבות הנפוצות ביותר ל"הפתעות" זמניות:

  1. אצירת מים – מעלות את המשקל. זה עתה טסתם במטוס או ירדתם מגבהים דבר המעורר אצירת מים.
    אכלתם בארוחה האחרונה מאכלים עתירי נתרן. חשבו על מעושן, בשר משומר או מומלח, מזונות מעובדים, רוטב סויה או אגוזים מלוחים
    אתם נוטלים תרופות כמו גלולות למניעת הריון, סטרואידים, או תרופות הרגעה, נוגדות דיכאון או חרדה שתופעות הלוואי שלהן עלולות להיות אצירת נוזלים או נפיחות.
    שתיתם אלכוהול דבר העלול לגרום להתייבשות הגורמת לגוף לשמור את הנוזלים.
    אכלתם ארוחה כבדה, המכילה במיוחד פחמימות העלולות לגרום לאצירת מים זמנית בכלל הגליקוגן.
  2. עיכול וסילוק – עשויים להעלות או להפחית במשקל
    אכלתם הרבה מזונות עתירי סיבים העשויים לגרום לנפיחות, עצירות ועלייה זמנית במשקל בגלל שסיבים שאינם מתעכלים מצטברים במעיים.
    זה עתה שתיתם קפה, תה מיץ אוכמניות או משקה משתן אחר
    אתם לא מצליחים "לצאת"... נגרמה עצירות – עליה במשקל
    לאחרונה הייתם בשירותים לצואה או שתן – המשקל יורד
  3. הורמונים – עליה או הפחתה במשקל
    זהו הזמן הטבעי בחודש שבו יש שינויים הורמונליים דבר שגורם לאצירת נוזלים.
    את סובלת מתסמונת קדם וסתית המעוררת עליה או הפחתה זמנית בתיאבון.
  4. מחלה – עליה או הפחתה במשקל
    אתם מצוננים או שיש לכם שפעת, וייתכן שאתם לא אוכלים כמו תמיד דבר העלולה להאט את חילוף החומרים – המשקל עולה.
    חיידק בבטן, אתם לא יכולים לאכול כמו שצריך – עליה או הפחתה במשקל
  5. פעילות גופנית – עליה או הפחתה במשקל
    זה עתה חזרתם מאימון והזעתם קילו
    הרמתם משקולות או ביצעתם תרגילים עם משקל הגוף דבר שגורם לטראומה זמנית לרקמת השריר האוצרים נוזלים כדי לזרז את הבנייה המחודשת של השריר.
  6. הפתעות אחרות שייתכן ולא חשבתם עליהן....
    האם אתם לבושים? הידעתם שיש גי'נסים שהם לבד שוקלים עד 2 ק"ג?
    מה השעה כעת והיכן אתם נמצאים? כמו הגמדון, ייתכן שאתם שוקלים יותר רק בגלל האיזון בגופכם וכוח הכבידה.. אני יודעת שאני שוקלת יותר בסוף היום לעומת השכם בבוקר...
    איזה יום היום? רבים מאיתנו שוקלים יותר ביום ראשון לעומת יום שישי בגלל "ארוחות סוף השבוע" (קישור ל: http://www.juiceplus.com/content/JuicePlus/en_gb/juice-plus-experience/magazine.read.html/en/2016/4/spring-flings-and-weekends)    

מהו המשקל הבריא שלי?

אף על פי שיותר ויותר רופאים ומומחים בתחום הבריאות מערערים על הדיוק והיעילות שלו (אנשים עם אחוז גבוה של שרירים, לדוגמה, עשויים להציע תוצאות מוטעות), מדד מסת הגוף (BMI) הוא עדיין המדד השימושי ביותר, המתוקנן והקיים למשקל בריא שאומץ כנקודת התייחסות בין-לאומית.

מדד מסת גוף שבין 18.5 ל-24.9 נחשב לבריא כפי שמוצג בתרשים זה. לחילופין, אתם יכולים לחשב את משקלכם באמצעות מחשבון מדד מסת גוף למשקל בריא. אם אתם לא נמצאים בטווח הבריא, ייתכן שמסיבות בריאותיות כדאי לכם להפחית במשקל. אם, מצד שני, אתם נמצאים בטווח הבריא ורק רוצים מספר פלא על המאזניים, ייתכן שהגיע הזמן לבדוק מהן הסיבות האמיתיות שבגללן אתם מבקשים להפחית במשקל....

מה הלאה?

כעת משהגדרתם מהו טווח המשקל הבריא לכם, ושאתם שקטים יותר ורגועים יותר לגבי תנודות במשקל... האם אתם עדיין דואגים לגבי המספר שעל המאזניים וכמה פעמים ביום עלי להישקל? האם אתם מעוניינים בחלופות יעילות למאזניים כדי למדוד את ההתקדמות שלכם? אם כן, קראו את המאמר של שבוע הבא מפחדים מהמאזניים? אל תשקלו!