Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

איך לאכול נכון ולשמור על המשקל בחופשה המשפחתית בקיץ?

הקיץ הגיע, ורובנו כבר מרגישים את הצורך הזה לצאת לחופש, להירגע מהלחץ של השנה החולפת, ליהנות מהקיץ, לשלב חופשה עם מים או להרחיק למקומות קרירים יותר ונעימים יותר. חלקנו בוחרים בחופשה בארץ, חלקנו טסים למקומות שונים בחו"ל, אבל כולנו, יוצאים מהשגרה כאשר אנחנו נופשים.
חלק מהיציאה מהשגרה היא, יציאה משגרת הרגלי האכילה שלנו, מהסדר אליו אנחנו רגילים בארוחות וגם שינוי בזמינות המאכלים היומיומיים ולפעמים הבריאים יותר.

איך אפשר לעבור את החופשה השנתית בשלום, בלי עלייה במשקל, תוך כדי שמירה על תזונה בריאה, וגם ליהנות מהאוכל?

הכלל החשוב ביותר, כמו בכל דבר בחיים, הוא האיזון. חשוב לשמור על איזון במיקרו- איזון בארוחות עצמן, ואיזון במאקרו- איזון לאורך היום. וכן, להמשיך ולשמור על סדר יום באוכל (ארוחות מסודרות, ולא לדלג על ארוחות).

איזון בארוחות עצמן אומר לשמור על יחסים נכונים של אבות המזון בארוחות. אפשר לחלק את הצלחת לשלישים, למשל כאשר אנחנו אוכלים בחדר האוכל במלון, וגם כאשר אנו מזמינים מנות במסעדות, ניתן להזמין מנות לכל השולחן ולהתחלק בהן, לדוגמה – נזמין סלט, מנה של פסטה ומנה המבוססת על חלבון, וכל סועד יקבל צלחת המחולקת לשלישים לפי המנות שהוגשו לשולחן.
איזון במאקרו לאורך היום אומר, לדעת ליהנות גם מארוחה טובה ומלאה בחדר האוכל במלון או במסעדות מדי פעם, וגם מארוחות קטנות יותר ובריאות יותר שנוכל להכין בעצמנו בתחילתו של יום, ולקחת אתנו לטיולים היומיים שלנו.

לכן, מומלץ כשמגיעים למקום החופשה, לעשות "סריקה" של חנויות המצרכים הקרובות למלון, ולהצטייד מדי מס' ימים בירקות, פירות, יוגורטים במידה ויש מקרר בחדר במלון ואפילו קרקרים, לחם וממרחים.
כך נוכל, להכין לנו ארוחות ביניים קטנות, אותן נוכל לקחת אתנו ולאכול מהן לאורך היום בזמן שאנו מטיילים, ונשמור על איזון בין ארוחות במסעדות לארוחות ביניים קטנות. ארוחת ביניים או ארוחת ערב קלה יחסית יכולה להיות שייק Juice PLUS+ COMPLETE .  השייק קל לנשיאה, אינו דורש מאמץ בהכנה, הוא מאוזן בהרכב המאקרונוטריאנטים שבו (פחמימות, חלבונים, שומנים) וכן בהרכב המיקרונוטריאנטים (ויטמינים ומינרלים), עוזר לתחושה של שובע ולכן יכול להוות אלטרנטיבה מצוינת לארוחה עיקרית במהלך היום או ארוחת ביניים.

כיצד נפזר את הארוחות לאורך היום? מחקרים מראים כי לא רק מה אנחנו אוכלים וכמה אנחנו אוכלים משפיע על המשקל שלנו, אלא גם כיצד אנחנו פורסים את האכילה לאורך היום. אם נאכל יותר בשעות הבוקר והצהריים ,ופחות בשעות הערב נשמור על המשקל שלנו. בחופשות בד"כ ארוחות הבוקר כלולות עם המלון, ולכן זוהי הזדמנות מצוינת ליהנות מארוחת בוקר גדולה יחסית, שתספק לנו אנרגיה (כמובן על בסיס חלוקה לשלישים בצלחת, על מנת לשמור על כמויות סבירות ויחס בין אבות המזון), מומלץ לבחור בצלחת אחת ולא לפזר את הסוגים השונים של המזונות בצלחות קטנות שונות, על מנת לשמור על כמויות סבירות.

כיוון שארוחת הערב אינה מסופקת עבורנו בד"כ בחופשה, אנו נוטים לאכול במסעדות. בד"כ המנות במסעדות שונות גדול פי 2 או פי 3 (כן, כן, פי 3 !) מהמנה אותה אנו נוהגים להגיש בבית. ולכן, ההמלצה היא לחלוק מנות כאשר אנחנו אוכלים בחוץ בערב או להסתפק במחצית המנה המוגשת לנו. אפשרות נוספת היא, לבחור בערבים במנות אותן נכין בעצמנו כמו כריכים שונים, או ארוחה קלה כמו יוגורט ופירות.

.כאשר החופשה מחוץ לארץ, הצטיידו במזונות יבשים שאפשר לקחת מהארץ, לפחות לזמן הטיסה והימים הראשונים- למשל קרקרים מחיטה מלאה, אגוזים ושקדים, לטיסה עצמה אפשר להביא פירות שלא נוטים להתקלקל כמו תפוחים, או פירות יבשים, פריכיות אורז וכו'.

עשו בדיקה מהו המזון המסורתי והנפוץ במדינה אליה אתם טסים, מה נוהגים המקומיים לאכול, והיכן נמצאות האפשרויות הבריאות יותר. כך תדעו להתכונן טוב יותר לחופשה וגם ליהנות בה יותר מהאוכל הבריא והמתאים ביותר עבורכם.

בטיסות ארוכות, הדורשות מאתנו להישאר ערים בשעות הלילה, חשוב לדעת! למרות שאנחנו ערים בשעות הלילה, יש לנו "שעון פנימי", השעון הביולוגי שלנו, ש"יודע" שעכשיו לילה, ולכן גורם לנו להוציא פחות אנרגיה. זאת הסיבה שבגללה מומלץ להקטין את צריכת המזון בשעות אלה, למרות היותנו ערים. כלומר- במידה ואנו יודעים כי צפויות לנו שעות לילה של ערות, מומלץ לצרוך יותר מזון לפני רדת החשיכה, כך שתחושת הרעב תקטן בשעות הלילה, ונאכל רק ארוחות קלות ולא עיקריות גדולות.

חלקנו מחליטים, כאשר אנחנו יוצאים לחופש לאכול "בלי הגבלה" בגלל שאנחנו בחופש. כמובן שהרגלי האכילה שלנו משתנים, כמובן שגודל המנות גדל, וסוג המזון משתנה, וכמובן שאנחנו משוחררים יותר בזמן החופשה, אך ניתן להחליט כי אנחנו נהנים מהאוכל, שומרים על המשקל ולא עולים בחופשה. כך נמנע את ההתמודדות שלאחר מכן, כאשר אנחנו חוזרים לארץ וצריכים להשיל את המשקל שצברנו. לכן