Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

חטיפים בריאים לנשנוש

אנחנו כבר עמוק בתוך משחקי היורו, וממש רגע לפני החופש הגדול. בו נבלה הרבה זמן בבית, ולעיתים, למרות חוסר שביעות רצוננו, הרבה מהזמן בבית עובר בצפייה בטלוויזיה. שלנו, ושל הילדים שלנו.

זה ידוע, שעם הטלוויזיה בא התיאבון. ומה עושים כשבא התיאבון? אפשר לנסות ולהתגבר על הצורך לנשנש מול הטלוויזיה, ואפשר לעומת זאת, לנסות ולא להילחם בו, אלא רק לצמצם אותו וכשעולה צורך מאוד חזק, לבחור דווקא בנשנושים בריאים שיהיו מול הטלוויזיה.

ולמה הכוונה?

אפשרות אחת לנשנוש בריא, היא כמובן! אופציית הירקות והפירות. כדאי לבחור פירות וירקות שאוהבים, אפשר לחתוך אותם בצורה מושכת לעין, ואפילו לעשות משחק עם הירקות כמו- יצירת פרצוף מירקות ופירות ואכילה של חלקי הפנים של הדמות.

אפשרות שניה לנשנוש יחסית בריא (בהשוואה לחטיפים) היא לבחור בביגלה מחיטה מלאה. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, ויחסית לחטיפים אחרים, הוא דל שומן. החיסרון המאוד בולט של הביגלה הוא כמות המלח, ואז אפשר לבחור בביגלה ללא מלח.

אפשרות נוספת לחטיף יחסית בריא הם הקרקרים מחיטה מלאה- שעשירים בסיבים תזונתיים ויכולים להיות גם קרקרים של דגנים שונים (שיפון, כוסמין...) ולא רק חיטה. חשוב לבחור בקרקרים דלים בשומן ועם כמות מלח קטנה יחסית (ניתן להכינם גם בבית) ואפשר לשלב אותם עם מריחה של גבינות מסוגים שונים 5% שומן.

את הקרקרים אפשר להחליף בחטיף בריא אף יותר-פריכיות אורז! פריכיות אורז בימינו מגיעות בגדלים שונים, והן מכילות אורז מלא בלבד. בלי חומרים משמרים או מתחלבים ובלי מספרי E. אפשר לבחור פריכיות אורז קטנות, יחד עם גבינות בטעמים שונים, והרי לנו חטיף טעים ובריא.

אם נלך לכיוון טבעי יותר, אפשר ורצוי להכין חטיפי קטניות. האפשרות הפשוטה והקלה ביותר היא לקנות אדממה קפוא, ולחמם במים רותחים, להוסיף מעט מלח ולהתחיל לנשנש J אפשרות נוספת, בריאה לא פחות היא להשרות קטניות שונות במים, עד הנבטה. בדרך זו, אנחנו הופכים את הברזל בקטניות לזמין יותר לגוף. כך שיש לנו נשנוש עשיר בחלבון, טבעי ועם המון ברזל.

אפשרות נוספת לנשנוש בריא וטעים- אפשר לבחור מגוון של פירות יבשים כמו תמרים, משמשים יבשים ועוד, לחצות אותם במרכז ולהכניס אליהם חצי אגוז מלך או שקד. השילוב נהדר! דל קלוריות, בריא וטעים.

אפשרות לנשנוש קר וצונן לימי הקיץ החמים היא לבחור יוגורט טעים, להקפיא אותו ולנשנש אותו כגלידה דלת שומן.

ואם אנחנו נמנעים מחלב ומוצריו, אפשר להכין שלגונים טעימים בצורת פירות קפואים. לוקחים כבסיס, מיץ תפוזים שסוחטים בבית וטוחנים אתו פירות שאוהבים כמו אבטיח ומלון או בננה ותמר. מקפיאים למס' שעות, והרי לנו ארטיק טבעי ללא תוספת סוכר.

במידה ואנחנו אנשים של ירקות, ולא מחפשים אחרי המתוק, מרק קר יכול להיות מצוין עבורנו (יוגורט עם מלפפון ושמיר או מרק גזר עם עשבי תיבול טחון וקר)

בכל אחד מהנשנושים שהצעתי עד כה, יש מרכיב אחד בולט (אם פחמימה/ חלבון/ פרי / ירק) אפשרות נוספת ומאוזנת יותר בהרכב התזונתי שלה, וגם משביעה יותר, עשירה בחלבון ובסיבים תזונתיים ומאוד מאוד טעימה! היא... להכין שייק קומפליט, בטעם האהוב עלינו, לשים אותו במקרר עד שמתקרר והופך לסוג של פודינג, לחלק אותו לכוסות קטנות, ולנשנש אותן מדי פעם כשמתחשק משהו טעים וגם בריא.

כך אנחנו מקבלים שילוב של איזון באבות המזון, ויטמינים, מינרלים והמון בריאות בנשנוש אחד!

אז שיהיה קיץ מאוזן, טעים, בריא וקריר כמה שאפשר...

נטע