Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

מה הקשר בין עונות השנה להפחתה במשקל

מה הקשר בין עונות השנה להפחתה במשקל? האם קל יותר או קשה יותר להפחית במשקל בקיץ?

ואולי דווקא החורף היא העונה הטובה ביותר להפחית במשקל כדי "להכין את גופנו לקיץ"?

כולנו יודעים, שבחורף יש לנו יותר נטייה להסתגר, להתלבש בבגדים עבים יותר, שנוטים להסתיר את הגוף וקצת לטשטש את המשקל... השמש שוקעת מוקדם יותר ולכן חשוך... קר... ואנחנו לפעמים מוצאים את עצמנו מתנחמים במזונות מתוקים או בפחמימות, שידוע, שאם מפריזים בהן, קל יותר לעלות במשקל.

מעבר לכך, שהקור והגשם וגם החושך שמגיע מוקדם יותר, הרבה פעמים גורמים לנו להימנע מפעילות גופנית, להישאר יותר בבית ולהיות פחות פעילים, מה שאמור להשפיע גם על חילוף החומרים שלנו ועל שריפת הקלוריות שלנו. ולכן אם נחשוב על כל אלה- ברור שעולים במשקל בחורף, וקל יותר להפחית בקיץ, נכון?

מצד שני, אם נבחן את יתרונות החורף- בחורף קל יותר לאכול ירקות. ירקות חמים, מרק ירקות, המגוון עשיר יותר בירקות חורפיים, ירוקים ועוד.

בחורף, אנחנו אוכלים מאכלים חמים, ואם נשווה בין תחושת שובע אחרי שאכלנו מאכל קר לעומת מאכל חם, כמו מרק למשל, מאכלים חמים משביעים יותר, וכך אנחנו אוכלים מהם פחות, ויותר קל לנו לשמור על המשקל.

בנוסף, אם נסתכל על הקיץ, הקיץ מלא בפירות העונה, שעשירים בסוכר, הגודל שלהם לא מוגדר, למה הכוונה? מאוד קל לנו לדעת כמה תפוחים אכלנו. תפוח הוא מנת פרי. אך איך נדע למשל, מה גודלו של אבטיח ששווה ערך לתפוח? כלומר, כמה אבטיח זה מנת פרי? בגלל המגוון העשיר של פירות הקיץ, ובגלל שאין להם גודל מוגדר, הרבה מאתנו מוצאים את עצמם עולים במשקל בעקבות העדפת פירות קיץ.

אומנם בקיץ, בניגוד לחורף, אנחנו פעילים יותר, יוצאים יותר להליכות בחוץ, השמש שוקעת מאוחר ולכן אנחנו בחוץ עד שעות מאוחרות יותר ופחות מוצאים את עצמנו מול הטלוויזיה לדוגמה, אך מצד שני, הרבה פעמים יציאה מהבית מביאה איתה אכילה גדולה יותר, בייחוד בקיץ כאשר אנחנו למשל, מבלים עם הילדים, אם זה ארוחות בחוץ עשירות יותר במלח ושומן או גלידות, ארטיקים וכאמור פירות העונה.

אך אם אמרנו שבחורף קר לנו ואנחנו מתעטפים יותר, ולובשים בגדים רחבים יותר ולכן גם מרשים לעצמנו לאכול, בקיץ אנחנו לובשים פחות, אנחנו מבלים יותר בבגדי ים ולכן המוטיבציה שלנו גבוהה יותר לשמור על המשקל, לאכול פחות ולבצע יותר פעילות גופנית.

אז מה התשובה, האם אנחנו מפחיתים במשקל יותר בקיץ או בחורף? מה העונה הטובה יותר להפחית בה במשקל?

התשובה ניתנה בפיסקה האחרונה. הכל קשור למוטיבציה שלנו. זה נכון, שיותר אנשים מתחילים "דיאטה" אחרי החגים או לקראת בואו של הקיץ, אך זוהי אינה בהכרח העונה הטובה ביותר לרדת במשקל. כמו שאמרנו, מבחינת יתרונות תזונתיים, החורף אידיאלי יותר לירידה במשקל כיוון שאפשר להעשיר אותו במרקי ירקות וארוחות חמות. אך הכל מתחבר (כמו תמיד) לרמת המוטיבציה שלנו. השלב הראשון בכל שינוי שהוא- הוא קבלת החלטה, לעשות את השינוי. ברגע שנחליט שאנו מעוניינים בשינוי, אנחנו נעשה חיפוש מיטבי כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר לעשות את השינוי. וכאשר נמצא את הדרך שמתאימה לנו, אנחנו נעשה ככל יכולתנו להצליח בה.

הרבה פעמים המוטיבציה גבוהה יותר בקיץ, אך לא תמיד! מי מאתנו שהגיע למצב בו השינוי הוא כמו אוויר לנשימה מבחינתו, בו הוא חייב שינוי וחייב אותו עכשיו, יכול להפחית במשקל בחורף, בקיץ, בסתיו או באביב. והוא רק צריך למצוא את הדרך שעובדת בשבילו.

לצורך כך, Juice PLUS+ COMPLETE  יכול להוות דרך נפלאה לתמוך בהפחתה במשקל ובאורח חיים בריא ושלם.

Juice PLUS+ COMPLETE   מתאים לשתיה גם בקיץ וגם בחורף. בקיץ אפשר להכין אותו עם קרח גרוס ולהפוך אותו לשייק קריר ומרענן ובחורף אפשר לחמם אותו מעט, ולהפוך אותו לפודינג חמים וטעים.

Juice PLUS+ COMPLETE מכיל את כל אבות המזון בהרכב מושלם ומאוזן, עשיר בסיבים תזונתיים ולכן תורם לתחושת שובע, בעל אינדקס גליקמי נמוך ולכן שומר על רמות סוכר מאוזנות בדם והוא דל שומן. הכי חשוב הוא, שהטעם של Juice PLUS+ COMPLETE  מעולה!! ולכן כיף לצרוך אותו בזמן שאנחנו מנסים לשמור על אורח חיים בריא ומשקל מאוזן.

הקליקו על הקישור לעוד פרטים אודות Juice PLUS+ COMPLETE
http://www.juiceplus.com/content/JuicePlus/iw_il/juice-plus-complete/products-and-ingredients.html

 

נטע אמירי

דיאטנית הבית של Juice PLUS+ ,
 דיאטנית קלינית ומאמנת כושר