Close

What would you like to search for?

Close

לא נבחרו פריטים לתצוגה

Product
כמות 0
ש“ח 0.00
כולל מע"מ

My Account

אחרי החגים נתחיל בדיאטה

אם גם אתם נוהגים לומר לעצמכם או לסביבתכם את הקלישאה החבוטה "אחרי החגים נעשה דיאטה", אז המאמר הבא הוא בשבילכם. אני מאמינה בלב שלם כי ניתן לעבור את תקופת החגים בהנאה, בקלילות ומבלי להעלות במשקל, אם רק שומרים על כמה כללי אכילה פשוטים. אז לקראת חודש אוקטובר רצוף החגיגות, קבלו את עשרת הטיפים שלי לחג בריא:

  1. לעולם אל תגיעו רעבים לארוחה. בדיוק כפי שלא כדאי להגיע רעבים לסופר, כך גם מומלץ לנהוג בארוחות גדולות. לפני היציאה מהבית, הקפידו לאכול ארוחה קלה, כמו כריך עם ממרח רזה וירקות או אפילו שייק קומפלט. תחושת השובע תעזור לכם להימנע מלאכול מכל הבא ליד.
  2. בצהרי ערב החג הימנעו מאכילת ארוחה חמה, ובמקום זאת אכלו ארוחה קלה, כמו כריך עם טונה/חביתה וסלט ירקות. לרוב, ארוחה חמה (מנה בשרית + תוספת) עשירה יותר בקלוריות ושומן, ולכן מומלץ לאכול ממנה פעם ביום בלבד.
  3. יש כאלה שיגידו, "לא נעים לי לומר לא, המארחים כל כך טרחו והתאמצו". ואני אומרת, הבריאות שלנו וההרגשה הטובה חשובות יותר מכל צורך ורצון לרצות אדם כזה או אחר. האם הייתם רוצים לראות את ילדכם אוכל הרבה עד כדי כך שהוא חש על סוף התפוצצות? סביר להניח שלא, אז נסו ליישם זאת גם על עצמכם.
  4. בחרו לפתוח את הארוחה באכילת מבחר סלטים. העדיפו סלטים ירוקים או סלטי ירקות צבעוניים על פני סלטים פחמימתיים, כגון סלטי תירס/סלק/תפוח אדמה.
  5. העדיפו מנה עיקרית רזה, כמו דג/עוף/הודו/בשר בקר רזה, על פני בשר כבש או בשר בקר שמן.
  6. בחרו מנת תוספת אחת, רצוי דלת שומן. אם אתם מעדיפים את הפחמימה שלכם בצורת פיסת חלה או לחם לטבילה ברוטב של הדג והסלטים, וותרו על התוספת המבושלת. צריכת כמות גדולה של פחמימות באותה ארוחה עלולה להיות "משמינה".
  7. העדיפו יין יבש על פני יין אחר, ונסו להסתפק בכוסית אחת, שכן גם יין מכיל פחמימות.
  8. העדיפו שתיית מים או סודה על פני שתיית מיצים קלים וממותקים.
  9. העדיפו קינוחים קלים, כמו סלט פירות, על פני עוגות קרם עשירות. לחילופין, בחרו לחלוק קינוח עם בן משפחה נוסף.
  10. והכי חשוב, נצלו את החג כדי ליהנות מתחושת הביחד המשפחתית, משיחה טובה עם אלו שלא ראיתם כבר הרבה זמן ומההזדמנות לעשות פאוזה ולהירגע. זכרו כי פעילות גופנית יכולה להשתלב היטב בזמן האיכות עם המשפחה וגם לתרום לבריאות במהלך ימי החג.

בברכת שנה של שלום,  חירות,  שוויון,  אהבה וכמובן בריאות.

רחלי